fbpx

HALUAN

PEK MAKANAN AFGHANISTAN

PEK MAKANAN AFGHANISTAN

INI ADALAH RAYUAN KECEMASAN! Perang bukan sahaja telah menghancurkan rumah dan bangunan, tetapi perang juga telah menghancurkan kehidupan rakyat Afghanistan. Daripada perang, kebuluran dan kelaparan berleluasa. BERPULUH JUTA rakyat mereka kini di ambang kematian kerana keputusan makanan. Bahkan kes kematian KANAK-KANAK dan BAYI semakin meningkat. Mereka memerlukan bantuan kita. Tidak mampu bantu semua, jangan tinggal …

HALUAN Santuni Anak Yatim & Keluarga di Skudai

HALUAN Santuni Anak Yatim & Keluarga di Skudai

SKUDAI, 23 April 2022 – HALUAN bersama Masjid Abidin dan Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM) Johor telah mengagihkan bantuan sempena Ramadan Al Mubarak 1443H dan ketibaan Aidilfitri kepada 40 orang anak-anak yatim daripada 14 keluarga di sekitar Masjid Abidin Taman Sri Skudai. Majlis tersebut telah disempurnakan selepas solat asar dan turut dihadiri oleh Naib Presiden …

Pek Makanan Rohingya

Pek Makanan Rohingya

Anak-anak Rohingya ini diusir dari tanah air mereka di Myanmar hanya kerana warna kulit dan agama mereka. Mereka sudah cukup menderita diburu dan dihalau dari kampung halaman mereka, janganlah kita menambah lagi derita mereka. Ayuh bantu mereka. HALUAN akan menyediakan pek makanan untuk 500 keluarga pelarian Rohingya di Kuala Terengganu, Alor Setar, Seri Kembangan, Pulau …

Pecutan Akhir Mengutip Ganjaran Pahala Berganda

Pecutan Akhir Mengutip Ganjaran Pahala Berganda

Menjelang berakhirnya bulan Ramadan, alangkah baiknya kita semakin memperbanyakkan amal ibadah yang kita kerjakan dengan harapan dapat menjadi orang yang tidak rugi dan selamat di akhirat kelak. TIGA amalan yang dipertingkatkan oleh Rasulullah SAW di akhir Ramadan adalah memperbanyakkan sedekah, memperbanyakkan membaca Al-Quran dan memperbanyakkan amalan di malam hari seperti solat malam dan zikir. Betapa …

TAJA PEK MAKANAN SYRIA

TAJA PEK MAKANAN SYRIA

Sanggup ke kita tengok anak-anak kecil mengunyah rumput kerana kelaparan? Dahsyat, keputusan bekalan makanan bukan benda main-main. Malu kita yang dewasa ini mampu membeli roti john setiap hari, tapi kita biarkan anak kecil menangis meraung-raung kelaparan. Hati ayah mana yang tidak tersiat melihat anak yang kelaparan tetapi dia sendiri buntu untuk mendapatkan makanan. Jom bantu …

Apa? Belum beli sampul raya?

Apa? Belum beli sampul raya?

Dah dekat sangat nak raya ni! Takkan nak beri duit raya tanpa sampul, tak meriah lah kan. Haaa mai-mai sini tengok sampul raya HALUAN. Design terbaik kami berikan. Kalau berkenan, cepat order laju-laju! Hari terakhir kami pos adalah pada 25 APRIL 2022. Jangan lambat-lambat, nanti tak sempat sampai sebelum rayahttps://www.haluan.org.my/eshop/Sampul-Raya-HALUAN-p175754317 __Rebut Keberkatan RamadanLakukan Sedekah Dengan …

ENAM pakej BANTUAN PENDIDIKAN yang anda boleh menyumbang sepanjang bulan Ramadan ini

ENAM pakej BANTUAN PENDIDIKAN yang anda boleh menyumbang sepanjang bulan Ramadan ini

Pusat Pembangunan Minda Insan Sabahhttps://www.haluan.org.my/donations/ppmi2022 Pendidikan Asrama HALUAN Penyayanghttps://www.haluan.org.my/donations/ahp2022 Pendidikan Awal Kanak-Kanak Islamhttps://www.haluan.org.my/donations/kanak2-2022 Rohingya Community Educare Center (RCEC)https://www.haluan.org.my/donations/rcec2022 Palestine Community Educare Centrehttps://www.haluan.org.my/donations/pcec2022 Syria Community Educare Centrehttps://www.haluan.org.my/donations/scec2022 __Join Broadcast List HALUANhttp://broadcasthaluan.wasap.my

SALAM NUZUL QURAN

SALAM NUZUL QURAN

Mulia manusia kerana akhlak,Mulia Ramadan kerana Al-Quran. Semarakkan Ramadan dengan bacaan Al-Quran. Semoga kita mendapat syafaatnya di akhirat nanti. Firman Allah SWT di dalam surah al-Isra’ ayat 9, bermaksud:“Sesungguhnya Al-Quran ini memberi petunjuk ke jalan yang amat betul (agama Islam) dan memberikan berita yang menggembirakan orang yang beriman yang mengerjakan amal-amal soleh, Bahawa mereka beroleh …

Pek Makanan Untuk Penduduk Pangsapuri Rimau Indah

Pek Makanan Untuk Penduduk Pangsapuri Rimau Indah

SHAH ALAM, 19 Apr 2022 – HALUAN telah menyumbang 30 pek makanan sempena Ramadan bagi meringankan keluarga B40 yang kurang berkemampuan sekitar pangsapuri Rimau Indah. Sumbangan ini adalah hasil daripada sumbangan daripada masyarakat keluarga Malaysia yang prihatin. Penyerahan telah dibuat oleh NYDP4 HALUAN Selangor, Kluster Kebajikan dan Kemanusiaan, Encik Khairuddin Hamzah. Majlis yang diadakan di …

Teladani Rasul Santuni Mualaf

Teladani Rasul Santuni Mualaf

Menjadi muallaf di Malaysia BUKAN mudah. Pelbagai cabaran terpaksa dilalui. Bukan sedikit muallaf yang dibuang kerja kerana memeluk agama Islam, malah dibuang keluarga. Dahulu hidup selesa, kini menderita sebatang kara. Demi sebuah AKIDAH! Mereka telah melepaskan kesenangan dunia demi akhirat. Jom kita sama-sama bantu senangkan mereka. Kerana kita pun sayangkan akidah kita seperti mana MEREKA. …