fbpx

Social Media

TAJA PEK MAKANAN SYRIA

TAJA PEK MAKANAN SYRIA

Sanggup ke kita tengok anak-anak kecil mengunyah rumput kerana kelaparan? Dahsyat, keputusan bekalan makanan bukan benda main-main. Malu kita yang dewasa ini mampu membeli roti john setiap hari, tapi kita biarkan anak kecil menangis meraung-raung kelaparan. Hati ayah mana yang tidak tersiat melihat anak yang kelaparan tetapi dia sendiri buntu untuk mendapatkan makanan. Jom bantu …

Apa? Belum beli sampul raya?

Apa? Belum beli sampul raya?

Dah dekat sangat nak raya ni! Takkan nak beri duit raya tanpa sampul, tak meriah lah kan. Haaa mai-mai sini tengok sampul raya HALUAN. Design terbaik kami berikan. Kalau berkenan, cepat order laju-laju! Hari terakhir kami pos adalah pada 25 APRIL 2022. Jangan lambat-lambat, nanti tak sempat sampai sebelum rayahttps://www.haluan.org.my/eshop/Sampul-Raya-HALUAN-p175754317 __Rebut Keberkatan RamadanLakukan Sedekah Dengan …

ENAM pakej BANTUAN PENDIDIKAN yang anda boleh menyumbang sepanjang bulan Ramadan ini

ENAM pakej BANTUAN PENDIDIKAN yang anda boleh menyumbang sepanjang bulan Ramadan ini

Pusat Pembangunan Minda Insan Sabahhttps://www.haluan.org.my/donations/ppmi2022 Pendidikan Asrama HALUAN Penyayanghttps://www.haluan.org.my/donations/ahp2022 Pendidikan Awal Kanak-Kanak Islamhttps://www.haluan.org.my/donations/kanak2-2022 Rohingya Community Educare Center (RCEC)https://www.haluan.org.my/donations/rcec2022 Palestine Community Educare Centrehttps://www.haluan.org.my/donations/pcec2022 Syria Community Educare Centrehttps://www.haluan.org.my/donations/scec2022 __Join Broadcast List HALUANhttp://broadcasthaluan.wasap.my

SALAM NUZUL QURAN

SALAM NUZUL QURAN

Mulia manusia kerana akhlak,Mulia Ramadan kerana Al-Quran. Semarakkan Ramadan dengan bacaan Al-Quran. Semoga kita mendapat syafaatnya di akhirat nanti. Firman Allah SWT di dalam surah al-Isra’ ayat 9, bermaksud:“Sesungguhnya Al-Quran ini memberi petunjuk ke jalan yang amat betul (agama Islam) dan memberikan berita yang menggembirakan orang yang beriman yang mengerjakan amal-amal soleh, Bahawa mereka beroleh …

Teladani Rasul Santuni Mualaf

Teladani Rasul Santuni Mualaf

Menjadi muallaf di Malaysia BUKAN mudah. Pelbagai cabaran terpaksa dilalui. Bukan sedikit muallaf yang dibuang kerja kerana memeluk agama Islam, malah dibuang keluarga. Dahulu hidup selesa, kini menderita sebatang kara. Demi sebuah AKIDAH! Mereka telah melepaskan kesenangan dunia demi akhirat. Jom kita sama-sama bantu senangkan mereka. Kerana kita pun sayangkan akidah kita seperti mana MEREKA. …

SUMBANGAN DANA PEMBANGUNAN ASRAMA HALUAN PENYAYANG

SUMBANGAN DANA PEMBANGUNAN ASRAMA HALUAN PENYAYANG

Anak-anak miskin dan yatim memanggil anda! Asrama HALUAN Penyayang adalah sebuah rumah perlindungan anak-anak yatim dan anak-anak miskin. Rumah ini menyediakan pendidikan dan penginapan PERCUMA kepada mereka. Bangunan sekarang sudah kurang sesuai dan selamat. Mereka memerlukan penempatan baru. Marilah sahut panggilan mereka, bantu mereka agar mereka akan terus mendapat pendidikan. Tanpa pendidikan, malaplah masa depan …

DOUBLE BONUS!

DOUBLE BONUS!

Tawaran untuk hari ini. Masukkan wang anda ke dalam mana-mana tabung dan dapatkan DOUBLE BONUS (Ramadan + Jumaat). Paling penting, jangan lupa betulkan niat. 😉 Semoga kita bertemu di syurga. __Rebut Keberkatan RamadanLakukan Sedekah Dengan Lebih Selamat & Cekap Secara Atas Talianhttps://www.haluan.org.my/ramadan Join Broadcast List HALUANhttp://broadcasthaluan.wasap.my

Banyak sama dirasai, sedikit tetap dikongsi

Banyak sama dirasai, sedikit tetap dikongsi

“Beri kuih karipap tiga biji je ni, cukup ke dia sekeluarga nak makan?” Kadang-kadang kita berasa serba salah, beri sedikit takut tak cukup. Nak beri banyak sebenarnya kita sendiri pun tak mampu. Harga kuih pula semakin naik. Akhirnya, kita makan sendiri sahaja. Jangan risau. Kongsi sahaja apa yang kita mampu. Kalau mampu beri banyak, jangan …

SEJUTA BARAKAH RAMADAN

SEJUTA BARAKAH RAMADAN

LAPAN pakej IFTAR yang anda boleh menyumbang sepanjang bulan Ramadan ini. Simply donate online, easy peasy:- Iftar Mahasiswahttps://www.haluan.org.my/donations/iftarmahasiswa2022 Iftar Mesirhttps://www.haluan.org.my/donations/iftarmesir2022 Iftar Pelarianhttps://www.haluan.org.my/donations/iftarpelarian2022 Iftar Palestinhttps://www.haluan.org.my/donations/iftarpalestin2022 Iftar Syriahttps://www.haluan.org.my/donations/iftarsyria2022 Iftar Afghanistanhttps://www.haluan.org.my/donations/iftarafghanistan2022 Iftar Yamanhttps://www.haluan.org.my/donations/iftaryaman2022 Iftar Mindanaohttps://www.haluan.org.my/donations/iftarmindanao2022 __Join Broadcast List HALUANhttp://broadcasthaluan.wasap.my

✨SEJUTA BARAKAH RAMADAN BUAT SI CILIK ✨

✨SEJUTA BARAKAH RAMADAN BUAT SI CILIK ✨

“Ibu, dah boleh buka puasa?” Diulang lagi soalan yang sama selang 5 minit. 😅 Jom ajak anak2 berkarya agar mereka leka sehingga berbuka 🤭. ‼️Program RAMADAN MUSLIM CILIK (RMC) 2022 berbaki SATU hari sahaja. Terdapat 3 jenis pertandingan bertemakan ‘Ramadan Membina Peribadi Mulia’: ✏️ Pertandingan Melukis🖍️ Pertandingan Mewarna🪅 Pertandingan Kraf ‼️Tarikh tutup penyertaan : 15 …